Archwium > Numer 365 (01/2004) > Felietony > Rzecz, którą warto wiedzieć

Rzecz, którą warto wiedzieć

Jest taki stary dowcip o pilocie helikoptera, który zgubił się we mgle w przestrzeni powietrznej Seattle, mając na pokładzie spanikowanego pasażera. Nagle z mgły wyłania się wysoki budynek. Pilot, wiedząc, że ma mało paliwa, chwyta megafon i krzyczy do jednego z ludzi w oknie: „Gdzie jestem?”.

Człowiek w oknie odkrzykuje: „Jesteś w helikopterze!”. Pasażer popada w jeszcze większą panikę, kiedy sobie uświadamia, że to cała pomoc, którą otrzymują, ale pilot uśmiecha się ze zrozumieniem, wytycza kurs i bezpiecznie dociera do międzynarodowego lotniska Seattle–Tacoma.

Kiedy lądują, zdumiony pasażer pyta, w jaki sposób to zrobił. Pilot odpowiada: „Facet dał odpowiedź, która była całkowicie prawdziwa, ale kompletnie bezużyteczna. Stąd wiedziałem, że musiał być pracownikiem z obsługi technicznej Microsoftu, a więc nakreśliłem kurs z Redmond, Waszyngton, na lotnisko SeaTac, i proszę bardzo!

Myślę czasami o tym dowcipie, kiedy zastanawiam się nad tym, jak nasza kultura podchodzi do życia. Myślę, że ten dowcip mniej więcej oddaje jeden z największych rozdźwięków między tym, jak jesteśmy faktycznie stworzeni przez Boga i jak świat przemawia do nas.

Św. Augustyn powiedział dawno temu, że Bóg nakierował nas ku Niemu i że nasze serca są niespokojne, dopóki w Nim nie spoczną. Wszyscy zadajemy w swoich sercach wielkie pytania: Kim jestem? Skąd pochodzę? Co powinienem czyn (...)

Dostęp do treści serwisu jest płatny.


Aby wyświetlić pełny tekst musisz być zalogowany
oraz posiadać wykupiony dostęp do tego numeru.


Mark P. Shea - katolicki pisarz i rekolekcjonista, najpierw był agnostykiem, potem wolnym ewangelikiem, a w 1987 roku stał się katolikiem, prowadzi programy telewizyjne i radiowe, redaktor portalu Catholic Exchange, współpracownik Instytutu św. Katarzyny ze Sienny w Kolorado, żonaty, ma czterech synów. (wszystkie teksty tego autora)

     


zobacz także

To nie odeszło wraz z II soborem watykańskim

Znajdując bratnią duszę w postmodernistycznej kulturze

Rush Limbaugh w konfesjonale

Prawa i dary

Czy powinno się uczyć Biblii w szkole publicznej?


komentarze



Facebook